Bawmy się matematyką - ewaluacja
- 22.08.2023 18:05
Innowacja była realizowana w roku szkolnym 2022/23 dla uczniów w kl. II b przez wych. Agnieszkę Paszkiel. Zaplanowane działania były wprowadzane na zajęciach kreatywnych. W trakcie zajęć wykorzystane były zadania logiczne typu Kangur „Żaczek”, kości, domino, elementy kodowania, Karty Grabowskiego, Kocki Dinesa, klocki Reko oraz Ozoboty.
Cele główne:
· Rozbudzanie i kształtowanie zainteresowań matematycznych poprzez zabawę, twórcze działanie
· Rozwijanie umiejętności rozwiązywania nietypowych , logicznych zadań matematycznych.
· Kształcenie umiejętności konstruowania oraz elementów robotyki.
· Wdrażanie uczniów do własnej, aktywnej i twórczej pracy indywidualnej oraz grupowej.Dzieci aktywnie uczestniczyły we wszystkich zajęciach. Zawsze były skupione, pochłonięte grą oraz zabawą. Różnorodność gier i środków dydaktycznych stworzyła wiele okazji do przejścia z liczenia na konkretach do liczenia w pamięci, a także do rozwoju myślenia logicznego.
Z obserwacji zajęć wynika, że dzieci zawsze chętnie uczestniczyły w zajęciach, pochłonięte grą zapominały o zmęczeniu, starały się sprawnie liczyć, aby odnieść sukces. Stosunkowo szybko przeszły do rachunku pamięciowego. Polubiły zastosowane narzędzia edukacyjne, gdyż różniły się od tradycyjnych, używanych na co dzień podczas lekcji. Uczniowie zapominali o obawach i uprzedzeniach. Stopniowo wzrastała ich samoocena i motywacja do nauki. Bardzo cieszył duży udział dzieci w Międzynarodowym Konkursie „Kangur”, w którym osiągnęły swoje sukcesy, a największy Bartosz Markowski – wyróżnienie.
Realizowaną innowację warto kontynuować w kl. III, ponieważ nie wszystkie gry zostały zastosowane. Nadal są możliwości do wprowadzania kolejnych. Także ze względu na rozszerzenie zakresu liczbowego oraz na wprowadzenie mnożenia i dzielenia, warto nadal w ten sposób uatrakcyjniać zajęcia matematyczne.- Wróć do listy artykułów
Ostatnie artykuły